Openintranet Product informatie

Openintranet Product informatie

contact Contact

Het Social Intranet is onderverdeeld in groepen, waarin leden van de groep met elkaar kunnen communiceren. Zo kunnen er bijvoorbeeld groepen worden aangemaakt voor afdelingen, projectgroepen of commissies. Per groep kunnen de rollen en rechten worden bepaald. Zo kan op worden bepaald wie er toegang heeft tot de groep en welke rechten een gebruiker binnen een groep heeft.

Contact Contact

Op de tijdlijn worden activiteiten binnen een groep op chronologische volgorde getoond. Zo kan een gebruiker snel zien wat er sinds zijn vorige bezoek is gebeurt in een groep. Een gebruiker kan filters instellen om te bepalen welk type activiteiten wel en niet worden getoond. Tevens kunnen medewerkers tekstberichten op de tijdlijn plaatsen om snel iets te delen met collega’s.

Contact Contact

Op hoofdniveau en binnen groepen kunnen nieuwsberichten worden geplaatst. Met behulp van deze functionaliteit kunnen nieuwsbericht vanuit de organisatie gepusht worden naar medewerkers.

Contact Contact

Met behulp van deze module kunnen gebruikers documenten met elkaar delen. Gebruikers kunnen mappen aanmaken en bestanden uploaden en deze vervolgens delen met collega’s. Op die manier hebben collega’s altijd beschikking tot de meest recente versie van een document. Eventueel kunnen oudere versies van documenten opgeslagen blijven.

Contact Contact

Gebruikers kunnen op hun informatie persoonlijke informatie delen met collega’s, zoals e-mailadressen, telefoonnummers, hobbies, sociale media, etc. Per veld kan worden ingesteld wie deze informatie mag zien (iedereen, zelfde groep, niemand). Zo kan een gebruiker bijvoorbeeld instellen dat iedereen zijn geboortedatum mag zien, maar dat het geboortejaar voor niemand zichtbaar is. Gebruikers kunnen tevens blogberichten plaatsen op hun persoonlijke pagina.

In het smoelenboek kunnen gebruikers snel zoeken naar collega’s.

Contact Contact

In het Social Intranet kunnen pagina’s worden aangemaakt, waarop statische informatie kan worden geplaatst. Het paginamenu kan hiërarchisch worden opgebouwd. Aan een pagina kunnen bijlagen worden toegevoegd.

Contact Contact

Gebruikers kunnen reageren op tijdlijn-berichten, nieuws, documenten en pagina’s. Hiermee wordt het Intranet een interactief platform.

Contact Contact

Het Social Intranet biedt standaard een uitgebreide zoekfunctie, waarmee gebruikers kunnen zoeken naar collega’s, documenten en nieuwsartikelen. De zoekfunctie houdt rekening met de rechten van een gebruiker, zodat er alleen resultaten worden weergeven die van toepassing zijn voor de betreffende gebruiker.

De zoekfunctie zoekt ook in de inhoud van bijvoorbeeld PDF- en Word documenten, zodat een gebruiker snel een document kan vinden. Bovendien maakt de zoekfunctie gebruik van “fuzzy matching”, zodat kleine afwijkingen in de zoekterm en het zoekresultaat automatisch worden gecorrigeerd. Bijvoorbeeld, de zoekterm “melitus” geeft een resultaten met “Mellitus” ook terug.

Contact Contact

Gebruikers kunnen chatgroepen aanmaken, waarin zij met elkaar kunnen chatten. Een chatgroep wordt in een nieuw venster geopend.

Contact Contact

Het Social Intranet is zo ontworpen, dat deze op zowel desktopcomputers als mobiele- en tablet devices goed werkt. Afhankelijk van de grote van het scherm wordt de blokindeling van pagina’s anders ingedeeld, zodat het de informatie goed te lezen is. Ook worden filmpjes en afbeeldingen automatisch omgezet naar verschillende formaten, zodat het voor de gebruiker het formaat te zien krijgt die het beste op zijn device te bekijken is.

Contact Contact

Vanaf het Social Intranet kan gekoppeld worden met andere applicaties. In combinatie met IDM / SSO kan er zelfs voor worden gezorgd dat een gebruiker direct is ingelogd in een externe applicatie.

Contact Contact