Social intranet

Social intranet

Arriva – Social Intranet

In Nederland is Arriva met 5.000 medewerkers actief in de provincies Drenthe, Flevoland, Fryslân, Gelderland, Groningen, Noord-Brabant, Overijssel en Zuid-Holland. Naast trein- en busvervoer exploiteren we samen met Koninklijke Doeksen de Waterbus in Zuid-Holland en zijn we actief in de Nederlandse touringcarbranche onder de naam Arriva Touring.

Medewerkers verbinden

Het oude intranet van Arriva was vooral een platform waarop informatie aangeboden door de organisatie zelf. De betrokkenheid van medewerkers bij het intranet was daarom ook klein.

Samen met Buyways heeft Arriva het plan opgevat om een intranet te bouwen dat breed gedragen wordt door de organisatie. Het intranet moet een tool zijn waarop medewerkers dagelijks inloggen om informatie vanuit de organisatie te ontvangen, maar vooral moet het een platform zijn om in contact te komen met collega’s.

Social intranet

Het intranet biedt naast het publiceren van artikelen de mogelijkheid om te reageren op artikelen. Iedere werknemer is nu in staat te publiceren op het intranet. Er zijn standaard groepen, maar er kunnen ook groepen aangemaakt worden, waarin medewerkers met elkaar in gesprek kunnen. Een echt sociaal intranet!

Enkele applicaties die door Arriva los gebruikt werden zijn nu gekoppeld aan het intranet, zodat gebruikers zo min mogelijk hoeven te schakelen tussen applicaties in hun dagelijkse werk.

Een chauffeur kan zijn dienstrooster inzien en verlof aanvragen via het intranet. Medewerkers kunnen solliciteren op interne vacatures, chatten met collega’s en het smoelenboek zorgt dat snel collega’s gevonden kunnen worden.

Tags

Deze case bevat geen tags.